Perakendeci 2024 yılından umutlu

BMD Başkanı Sinan Öncel, depremlere ve yüksek maliyet artışlarına rağmen 2023 yılının perakende için genel olarak verimli geçtiğini bildirdi. Öncel, “Markalarımızın ciroları ortalama yüzde 80 arttı. Cirolardaki yüksek oranlı artış ağırlıklı olarak maliyetlere bağlı fiyatların yükselmesinden kaynaklanıyor. Çünkü aynı dönemde her üç markamızdan birinin adet satışlarının gerilediğini biliyoruz. Yüksek maliyet artışları 2024’te de bir tehdit olarak önümüzde duruyor. Markalarımızın 2024 performansında maliyet artışlarının yanı sıra, yerli tüketicinin alım gücü ve turiste satışların düzeyi belirleyici olacak” dedi.

‘Zor bir yıl…’

2024 yılına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Yıldız Holding Yönetim Kurulu Üyesi Murat Ülker, “Zor bir yıl olacak. Biz de hazırlığımızı bu beklenti doğrultusunda yapıyoruz. Beklentilerimizi daha küçük tutuyoruz. Biraz gayretkeş olmalıyız. Ama iyimserim” diye konuştu. Boyner Grup Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner de dünyanın yüzde 10-15, Türkiye’nin ise yüzde 70 enflasyon ile mücadele ettiğine dikkat çekti. Kurallı ekonomi yönetimi ile iyi bir yere doğru gidildiğinin altını çizen Boyner, “2024’ü kendi işimizde berbat bir sene yaptırmayacağız. Moralini kaybeden başta müşteri olmak üzere her şeyini kaybeder. 2024’te sektör için kâbus senaryoları yok. Her şeyden vazgeçebiliriz ama müşteriden vazgeçemeyiz. Biz müşterimize tutunmak zorundayız” ifadelerini kullandı.

Trendyol CEO’su Erdem İnan, e- ticaretle ilgili gelecek projeksiyonlarını anlattı. 2023’te e-ticaretin pandemi öncesine yakın bir büyüme oranı yakaladığını bildiren İnan, ‘‘2023 yılında e-ticaretin pandemi sonrası yavaşlaması düşünülüyordu ama pandemi öncesine yakın şekilde devam etti. 2024 yılında sınır ötesi e-ticaretin büyümesini öngörüyoruz. Türkiye’de sınır ötesi ticaret alanında önemli fırsatlar var” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir